Opioīdu un pretapaugļošanās līdzekļu sajaukšana var būt letāla: pētījums
Veselība

Opioīdu un pretapaugļošanās līdzekļu sajaukšana var būt letāla: pētījums

Jauns pētījums no Stanforda Universitātē ir noskaidrots, ka opioīdu pretsāpju sajaukšana un parasti izrakstītās pretapaugļošanās un miega zāles var izraisīt potenciāli letālu pārdozēšanu. Apmēram 30 procenti no nāvējošām narkotiku pretsāpju līdzekļu pārdozēšanas gadījumiem bija arī benzodiazepīni, kurus parasti izrakstīja kā Xanax, Klonopīnu un Valium. Benzodiazepīnu un opioīdu pretsāpju līdzekļu maisījums, piemēram, Percocet un OxyContin, var samazināt pārdozēšanas slieksni, padarot pacientus daudz vieglāk nejauši patērēt potenciāli letālu devu.

Slimību kontroles un profilakses centri un ASV pārtika un Drug Administrācija ir izsniegušas vadlīnijas, kas brīdina ārstu par to, ka draud kopā ar šīm zāļu kategorijām. Viņi ir ieteikuši ārstiem informēt savus pacientus par iespējamo narkotiku pārdozēšanas risku. Šis jaunais pētījums neuzrādīja cēloņsakarību starp narkotiku un benzodiazepīnu kombinēšanu, tomēr tas liecināja par potenciāli bīstamām blakusparādībām.

Dr. Stanfordo Universitātes Ērika Saule vadīja pētījumu, kurā tika apkopota informācija no vairāk nekā 300 000 privāti apdrošinātiem pacientiem vecumā no 18 līdz 64 gadiem. Šie pacienti laikā no 2001. līdz 2013. gadam tika parakstīti narkotiku pretsāpju līdzekļi. Grupa konstatēja, ka 2001. gadā deviņi procenti šim paraugam tika noteikts benzodiazepīns, un līdz 2013. gadam šis skaitlis bija palielinājies līdz 17 procentiem - attiecīgi pieaugot par 80 procentiem pēc pētījuma rezultātiem. Šo 12 gadu laikā abiem zāļu veidiem tika palielināti priekšraksti, kā rezultātā palielinājās to pacientu skaits, kuri tos apvienoja, un pārdozēšanas gadījumu skaits.
Dr. Saule brīdināja medicīnas speciālistus, apgalvojot: "Ārstiem rūpīgi jādomā, vai viņiem ir izrakstītas abas zāles pacientam. Šie rezultāti liecina par labāku uzraudzību, lai gan uzraudzītu šo potenciāli bīstamo zāļu kombināciju risku, gan informētu riskam pakļautos pacientus un viņu ārstu. "Kaut arī komanda nevarēja noteikt, vai pārdozēšana, ko viņi redzēja, bija tīša vai nejauša, viņi apgalvoja ka šo zāļu kombinācija var apturēt elpošanu, iespējams, nosūtot pacientu neatliekamās palīdzības istabā. Dr. Suns izteica ārstu un pacientu svarīgumu, atklāti runājot par medikamentu lietošanu, paskaidrojot: "Nav vajadzības, ka pacientiem vajadzētu izvairīties no abām narkotikām vienlaikus - turklāt var būt iemesli to darīt, bet, ja viņi vienlaicīgi lieto abus medikamentus, viņiem būtu jāpārliecinās, ka viņu ārsts to apzinās, un ar to ir labi. "

Šajā pētījumā uzsvērts, cik svarīgi ir nodrošināt ārstu un pacientu pilnīgu informētību par medikamentu apvienošanas risku un ka pacienti informē savu ģimenes ārstu par izmaiņām to zāļu režīmā, īpaši tiem, kurus var nozīmēt cits ārsts.

Veselīga patiesība: kā uzlabot garastāvokli un iegūt pietiekami daudz vitamīna D ziemā
Depresija, kas saistīta ar zemāku krūts vēža izdzīvošanu

Atstājiet Savu Komentāru